Algemene voorwaarden.
Under construction: The website is currently being scanned for cookies for the first time.
Algemene voorwaarden.
ALGEMENE VOORWAARDEN 29-12-2019
Van: Van Tuyl Loonwerken
Kavelwei 25
9108 MC Broeksterwald
06-43179134
Vtloonwerken@live.nl
KvK: 01119401
BTW: NL001792604B65
Artikel 1. Definities
1. 1.1. In deze algemene voorwaarden worden de hiernavolgende termen in de navolgende
betekenis gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven.
Opdrachtnemer: Van Tuyl Loonwerken
Opdrachtgever: De wederpartij van opdrachtnemer
Overeenkomst: Opdracht tot dienstverlening
Artikel 2. Algemeen
1. 2.1. Deze algemene voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, offerte en overeenkomst tussen
opdrachtnemer en opdrachtgever waarop opdrachtnemer deze voorwaarden van toepassing heeft
verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
2. 2.2. De toepasselijkheid van eventuele inkoop- of andere voorwaarden van opdrachtgever wordt uitdrukkelijk
van de hand gewezen.
3. 2.3. De dienstverlening van opdrachtnemer bestaat uit dienstverlening voor Loonwerk, Grondwerk,
Transportwerk en Agrarische werkzaamheden.
Artikel 3. Uitvoering van de overeenkomst
3.1. Opdrachtnemer zal de overeenkomst naar beste inzicht en vermogens uitvoeren.
3.2. Opdrachtgever zal opdrachtnemer tijdig alle voor een behoorlijke dienstverlening nuttige en
noodzakelijke gegevens en informatie verschaffen en daartoe alle medewerking verlenen. De
dienstverlening door opdrachtnemer vindt in belangrijke mate plaats op basis van informatie welke
opdrachtgever dient te verschaffen. Opdrachtgever erkent dan ook dat de dienstverlening door
opdrachtnemer vertraging kan ondervinden, indien de door opdrachtgever verschafte informatie niet
volledig of deugdelijk is.
Artikel 4. Wijziging van de overeenkomst
4.1. Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat voor een behoorlijke uitvoering het
noodzakelijk is om de te verrichten werkzaamheden te wijzigen of aan te vullen, zullen partijen tijdig en in
onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aanpassen.
Artikel 5. Tarief dienstverlening
5.1. Partijen kunnen bij het tot stand komen van de overeenkomst een vast tarief overeenkomen.
5.2. Indien geen vast tarief wordt overeengekomen, zal het tarief worden vastgesteld op grond van werkelijk
bestede uren. Het tarief wordt berekend volgens de gebruikelijke uurtarieven van opdrachtnemer,
geldende voor de periode waarin de werkzaamheden worden verricht, tenzij daarvan afwijkend een
uurtarief is overeengekomen.
5.3. Voor werktijd korter dan 6 uren per dag word een toeslag berekend van 10% per berekend uur.
5.4. Reistijd met eigen vervoer word voor enkele reis doorberekend, dat word ook apart op de rekening
vermeld.
5.5. Toeslag voor werk op onaangename uren is vastgesteld op 30 % en word berekend in geval van
nachtdienst en werk op zondag.
Artikel 6. Betaling
1. 6.1. De eerste afspraak is kosteloos. In een oriƫnterend gesprek bepalen opdrachtnemer en opdrachtgever of
een overeenkomst wordt aangegaan.
2. 6.2. Betaling dient te geschieden onmiddellijk na schriftelijke overhandiging van de te verwachten resultaten,
contant en in de valuta waarin is gedeclareerd tenzij anders is overeengekomen.
3. 6.3. Opdrachtgever ontvangt bij contante betaling een factuur met de aantekening dat het bedrag is voldaan.
4. 6.4. Indien niet direct aan de contante betalingsverplichting wordt voldaan, heeft opdrachtgever 14 dagen de
tijd alsnog de betalingsverplichting na te komen.
1. 6.5. Indien opdrachtgever in gebreke blijft in de betaling binnen de termijn van 14 dagen dan is de
opdrachtgever van rechtswege in verzuim. Opdrachtgever is dan een rente verschuldigd van 1% per
maand, tenzij de wettelijke rente hoger is in welk geval de wettelijke rente geldt.
De rente over het opeisbare bedrag zal worden berekend vanaf het moment dat opdrachtgever in verzuim
is tot het moment van voldoening van het volledige bedrag. Voor het verzenden van de herinnering en de
in gebreke stelling worden kosten in rekening gebracht.
Artikel 7. Opzegging
7.1. Indien de overeenkomst tussentijds wordt opgezegd door opdrachtgever, heeft opdrachtnemer recht op
compensatie vanwege het daardoor ontstane en aannemelijk te maken schade, tenzij er feiten en
omstandigheden aan de opzegging ten grondslag liggen die aan opdrachtnemer zijn toe te rekenen. Voorts
is opdrachtgever als dan gehouden tot betaling van de declaraties voor tot dan toe verrichte
werkzaamheden.
Artikel 8. Opschorten en ontbinding
8.1. Opdrachtnemer is bevoegd de nakoming van de verplichtingen op te schorten of de overeenkomst te
ontbinden, indien:
- opdrachtgever de verplichtingen uit de overeenkomst niet of niet volledig nakomt;
- na het sluiten van de overeenkomst opdrachtnemer ter kennis gekomen omstandigheden goede grond
geven te vrezen dat de opdrachtgever de verplichtingen niet zal nakomen. In geval er goede grond
bestaat te vrezen dat de opdrachtgever slechts gedeeltelijk of niet behoorlijk zal nakomen, is de
opschorting slechts toegelaten voor zover de tekortkoming haar rechtvaardigt;
8.2. Voorts is opdrachtnemer bevoegd de overeenkomst te (doen) ontbinden indien zich omstandigheden
voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de overeenkomst onmogelijk of naar maatstaven van
redelijkheid en billijkheid niet langer kan worden gevergd dan wel indien zich anderszins omstandigheden
voordoen welke van dien aard zijn dat ongewijzigde instandhouding van de overeenkomst in redelijkheid
niet mag worden verwacht.
8.3. Indien de overeenkomst wordt ontbonden zijn de vorderingen van opdrachtnemer op de opdrachtgever
onmiddellijk opeisbaar.
8.4 Reclames binnen 14 dagen na ontvangst factuur.
Artikel 9. Aansprakelijkheid
1. 9.1. Opdrachtnemer zal de werkzaamheden naar beste vermogen uitvoeren. Er bestaat echter geen enkele
garantie op enig resultaat;
2. 9.2. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, welke het gevolg is van door of
namens opdrachtgever niet juiste of niet volledig verstrekte informatie / materieel.
Artikel 10. Geheimhouding
10.1. Beide partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van
hun overeenkomst van elkaar of uit andere bron hebben verkregen. Informatie geldt als vertrouwelijk als
dit door de andere partij is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
Artikel 11. Toepasselijk recht
1. 11.1. Op elke overeenkomst tussen opdrachtnemer en de opdrachtgever is Nederlands recht van toepassing.